luni, 26 martie 2012

Pastitsio ( Lasagna greceasca)

Oooo....da... o nebunie...
Reteta am primit-o din intamplare intr-un newsletter pe e-mail si cum nu am mai facut niciodata lasagna, am zis ca-mi fac curaj si o incerc pe aceasta care e putin mai usurica. Nu am regretat la final :)

Ingrediente:
  • o cutie Penne Barilla (500 gr)
  • putin unt, pentru uns tava
  • 200 gr cascaval dat pe razatoarea mica
  • busuioc uscat
  • smantana
Sos carne
  • 800 gr carne tocata amestec porc si vita
  • 2 cepe mijlocii
  • 2 catei de usturoi
  • 1 cutie rosii in suc propriu, depelate si taiate cubulete
  • 50 gr stafide
  • sare, piper
  • un varf cutit de scortisoara
Sos Bechamel
  • 2 linguri ulei
  • 2 linguri faina
  • 500 ml lapte
  • 100 ml smantana
  • nucsoara, piper alb
Portii: 8-10
Timp: 40 min
Cost: aproximativ 40-45 lei
      Punem pastele la fiert in apa cu putin ulei si sare.
      In timp ce acestea fierb incepem sosul de carne. Se curata cepele si se taie cat mai marunt impreuna cu cateii de usturoi.
      Intr-o tigaie sau cratita incapatoare se pun cepele si usturoiul la calit intr-o lingura de ulei. Cand sunt gata se adauga carnea tocata si se amesteca bine.
      Se lasa la foc mediu pana dispare roseata din carne (aproximativ 10 minute).

    Scoatem pastele de la fiert, si le punem la strecurat. 
    Dupa ce s-a calit si carnea se adauga rosiile taiate cubulete. Acum, in functie de cat de mult va place sosul de rosii atat puteti sa si puneti in Pastitsio. De exemplu eu am desfacut o cutie de 800 gr de rosii depelate, in ideea de a folosi doar jumatate. Dar mi-a placut atat de mult aroma rosiilor cu carnea si restul ingredientelor incat pana la urma am pus toata cutia:).

     Apoi, adaugam sare si piper dupa gust, stafidele si putina scortisoara. Acestea din urma vor da o aroma extraordinara mancarii. Si eu am fost putin reticenta la inceput in a baga scortisoara si stafide (asociate cu prajiturile si dulciurile) intr-o mancare sarata, dar credeti-ma ca nu veti regreta. Dar atentie, nu exagerati cu scortisoara caci nu vrem sa miroasa mancarea a turta dulce :)

    Se mai lasa toate la calit inca vreo 10 minute pana se ingroasa putin  sosul.

Pentru sosul Bechamel, intr-o alta tigaie se pun 2 linguri ulei si 2 linguri faina la prajit. Atentie, focul sa fie mediu si amestecati in continuu. Se adauga pe rand laptele si apoi smantana si se amesteca in continuare. Cand sosul s-a ingrosat, se da la o parte si se pregateste asamblarea :)

Acum, incepe partea de rezistenta. Ungeti cu putin unt, o tava ce poate fi pusa la cuptor. Eu va recomand sa o alegeti destul de incapatoare deoarece iese destul de multa lasagna. eu am folosit o tava de 22x32 (aprox.).
In functie de rabdarea fiecaruia se aseaza pastele in tava. Daca sunteti rabdatori, asezati penele una langa alta, in asa fel incat, in momentul in care se taie, bucata sa nu se imprastie foarte tare. Oricum cat e fierbinte nu se va taia perfect, dar dupa ce sta putin la rece se va portiona perfect.
Apoi, asezati un strat din sosul de carne si peste un strat din sosul Bechamel. Operatiunea se repeta. La final, ultimul strat sa fie unul de penne. Peste acesta, se presara cascavalul razalit si putin busuioc daca doriti. Si se da la cuptor.
Tava se lasa in cuptorul preincalzit circa 30 de minute, pana se rumeneste frumos.
E extrem, enorm cat vreti voi de buna, mai ales servita cu smantana.
 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu